آرشیو بهمن ماه 1400

آموزش استفاده از كلاه ايمني

تجهیزات اطفاء حریق
آتش مانند عناصر دیگر طبیعت، دو رو دارد. از یک رو می تواند فواید بسیار باشد، از روی دیگر می تواند نابود کننده باشد. حال اگر ما برای کنترل روی درنده آتش آماده نباشیم، ممکن است خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری را به بار آورد.
ما با شناخت عوامل ایجاد و تسریع کننده حریق می توانیم از احتراق جلوگیری کنیم.
۱۷ بازديد
safety glasses
عینک ایمنی وسیله ای محافظتی جهت کاهش آسیب و یا مصونیت از خطر چشم و گاهی اوقات صورت، در برابر خطرات و حوادث می باشد و از جمله تجهیزات پرکاربرد در مشاغل گوناگون به شمار می آید. این وسیله به محافظت از چشم در برابر، نور، مواد شیمیایی، ضربه و ذرات ریز و درشت خارجی کمک شایانی می کند؛ خصوصا در مشاغل صنعتی و عمرانی مانند جوشکاری، نجاری، برشکاری بسیار حائز اهمیت است.
۱۴ بازديد

ماسک ایمنی
چرا استفاده از ماسک برای بیشتر مشاغل ضروری است؟ در چه مکان هایی باید از ماسک استفاده کنیم؟

سلامت هوا باید توسط اقدامات مهندسی کنترل شود اما در برخی موارد این اقدامات مؤثر واقع نمی شوند؛ در این صورت کارگران نیاز مبرم به استفاده از ماسک دارند. به دلیل ایجاد محدودیت کاری استفاده از ماسک ایمنی، جزو محاسبات ایمنی لحاظ نمی شود. استفاده نکردن از ماسک ایمنی یا رسیپراتور (تصفیه کننده هوا) در مواردی که شخص در معرض ذرات وآلاینده ها قرار دارد؛ موجب بیماری های تنفسی یا حتی سرطان خواهد شد. 

ایمنی در منزل

اهمیت ایمنی در زندگی چیست؟ چرا ایمنی سازی مهم است؟ ضرورت رعایت نکات ایمنی در جمله پیشگیری بهتر از درمان نهفته است. رعایت نکردن این نکات می تواند باعث خسارات جانی و مالی غیرقابل جبرانی باشد. یکی از شاخه های ایمنی، ایمنی در منزل است که در ادامه به آن می پردازیم.

۱۶ بازديد
firefighting's employment conditions
به جرئت میتوان گفت، آتش نشانی جزء یکی از دشوارترین و پرخطر ترین شغل ها در دنیاست. این شغل در کنار خطرات بسیاری که دارد از جذابیت های خاصی نیز برخوردار است، آتش نشانان اصولا افرادی فداکار و از خودگذشته هستند. در دید مردم آتش نشانی برابر با ایثار و فداکاریست.
workplace's safety
ایمنی در کارگاه به چه منظور است؟ آیا رعایت ایمنی در کارگاه امری ضروری است؟
درمحیط‌های صنعتی به علت وجود ماشین آلات و ابزارآلات بسیار، غالبا کارگران در معرض خطرات گوناگون قرار می گیرند ، با پیشرفت تکنولوژی و فن آوری احتمال بروز حوادث در این محیط ها نیز بسیار افزایش یافته است. ایمنی صنعتی علمی‌ است که از دیرباز در پیشگیری از بروز حوادث در محیط کار به یاری انسان ها می‌شتابد و پیوسته در راستای حفاظت و حراست از نیروی کار و سرمایه گام بر می‌دارد.