آرشیو آذر ماه 1400

آموزش استفاده از كلاه ايمني

۱۹ بازديد

تجهيزات آتش نشاني

آتش نشاني جزو شغل هاي دشوار است. تلاش زياد و فداكاري از ويژگي هاي آتش نشانان عزيز است كه براي نجات جان ديگران از جان خود گذشت مي كنند. آن ها براي هر عمليات نجاتي به تجهيزات آتش نشاني و ايمني نيازمند اند تا هم وظيفه خود را بدرستي انجام دهند و هم در عمليات دچار صدمات جسمي نشوند. سازمان آتشنشاني براي مقابله با هر نوع حادثه علاوه بر نيروهاي ماهر، به تجهيزات ضروري امداد و نجات هم نياز دارد.

۱۷ بازديد

شيلنگ آتش نشاني

آتش سوزي خطري هميشگي براي صاحبان مشاغل يا مسكن است. رعايت اصول احتياط هميشگي است، حتي اگر تابحال برايمان اتفاقي نيفتاده باشد. در برخي از ساختمان ها و كارخانه ها تجهيزات و امكاناتي جهت استفاده از شيلنگ آتش نشاني در مواقع نياز تعبيه شده است. شايد تا الان از نزديك يا از طريق رسانه ها مشاهده كرده باشيد كه آتش نشانان براي مهار آتش در حوادث، از شيلنگ هاي بلند و متفاوتي استفاده مي كنند. اين شيلنگ ها در انواع گوناگوني وجود دارند كه با توجه به نوع حادثه، مورد استفاده قرار مي گيرند. اگر كنجكاو هستيد تا اطلاعات مفيدي كسب كنيد همراه ما باشيد.

۱۸ بازديد

دستكش ايمني

اصل اساسي در انجام هر كاري رعايت ايمني آن كار است. همه افرادي كه تكنسين ايمني هستند بايد دوره هاي آموزشي ايمني را براي آمادگي و شروع به كار خود بگذرانند. در اكثر فعاليت ها به تجهيزات ايمني و وسايل مناسب آن كار نياز است، پس تكنسين بايستي شناخت كافي نسبت به آن ها داشته باشد. همچنين امروزه با پيشرفت سريع تكنولوژي، دستگاه ها، مواد هاي شيميايي جديد، كارگاه هاي جديد و... بوجود مي آيند، كه رعايت ايمني در مقابل آن ها بسيار مهم است. اقدامات ايمني از جمله پوشيدن دستكش ايمني، درصد اتفاق افتادن حوادث را پايين مي آورد؛ پس با رعايت ايمني در كار، از جان خود و اطرافيانمان محافظت خواهيم كرد.

۱۷ بازديد

كلاه آتش نشاني

آتش نشاني جزو دشوار ترين مشاغل دنيا به حساب مي آيد چرا كه عمليات هاي امداد رساني و نجات افراد در شرايط نامناسب، براي جان انسان بسيار خطرناك است. آتش نشانان در زمان آتش سوزي و انجام عمليات هاي امدادي مكشلات زيادي را به جان مي خرند، به همين دليل براي كاهش اين خطرات بايستي از تجهيزات ايمني و با كيفيت كمك بگيرند. در بين تجهيزات ايمني آتش نشاني، كلاه ايمني جزو مهم ترين اركان براي انجام عمليات ها به شمار مي رود. سر و گردن دو قسمت حياتي بدن هستند كه در مراقبت از آن ها بايد اقداماتي صورت گيرد تا آتش نشانان به سلامت عمليات را به اتمام برسانند.

۱۴ بازديد

  

پتوي آتش نشاني

تابحال به اين فكر كرده ايد كه مي توان با استفاده از يك پتوي ساده، جلوي حوادثي بزرگ از نوع آتش سوزي را گرفت؟ شايد تا اكنون شنيده باشيد كه در يك آتش سوزي، لباس يا پارچه هاي ضخيم بزرگ و يا پتو را روي آتش پهن كنند! اگر استفاده از كپسول هاي آتش نشاني را سخت تصور مي كنيد، يا حمل آن ها براي شما دشوار خواهد بود، پيشنهاد ما پتو هاي آتش نشاني هستند!