آرشیو تیر ماه 1400

آموزش استفاده از كلاه ايمني

چرا بايد از ماسك ايمني استفاده كرد؟  در چه مكان هايي از ماسك ايمني استفاده مي شود؟

ماسك ايمني چيست؟ 

ماسك ايمني يكي از تجهيزات ايمني فردي، براي حفاظت از دستگاه تنفسي است.

ماسك ها در انواع و جنس هاي مختلف براي استفاده در مكان و محيط هاي خاص طراحي شده اند.

از لباس كار ايمني در كجا بايد استفاده كرد؟ منظور از لباس كار ايمني چيست؟

لباس كار ايمني چيست ؟

لباس كار ايمني يك نوع وسيله محافظتي مي باشد كه كارگران در هنگام كار در هر سازمان و كارخانه اي بايد از آن استفاده كند. كارگران بايد با لباس كار ايمني مناسب آن محل كار حاضر شوند.

چه مواردي را بايد در حفظ ايمني در آزمايشگاه رعايت كرد؟منظور از رعايت ايمني در آزمايشگاه چيست؟

پيشرفت هاي علمي در ضمينه  صنايع مختلف شيميايي  موجب شده است كه انسانها در معرض خطر هاي مختلفي قرار بگيرند وموجب شده كه موضوع پيشگيري از حوادث محيط كار بيش از پيش اهميت يابد. يكي از مكان‌هايي كه احتمال بروز اين حوادث به دليل مواجهه با مواد شيميايي متعدد و فرآورده‌هاي خوني و ميان‌بافتي و عدم رعايت اصول ايمني، بسيار بالاست، آزمايشگاه‌ها مي‌باشد. اولين و مهم‌ترين موضوع در آزمايشگاه‌ها، رعايت اصول ايمني و حفظ سلامت افراد است. بايستي متذكر شد كه همه مواد شيميايي سمي و مضر هستند و تنها مقدار مصرف آن‌ها با هم تفاوت دارد.

 

 

ضرورت استفاده از گوش گير ايمني چيست؟در چه محيط هايي بايد از گوش گير استفاده كرد؟

منظور ازگوش گيرايمني چيست؟

گوش يكي از  قسمت هاي مهم بدن است كه بايد از هر گونه آسيب در برابر صداي بلند محافظت شود. 

 

كلاه ايمني يكي از مهمترين ابزار ايمني در كار و كارگاه ها ي ساختماني ميباشد.حفاظت از كارگران وظيفه ناظر ميباشد. استفاده از كلاه ايمني ساده ترين روش براي حفاظت كارگران از آسيب است. كلاه ايمني مي تواند كارگران را از خطرات برخورد,شوك الكتريكي و سوختگي محافظت نمايند.

 

 

۱۶ بازديد

چرا بايد از كفش ايمني استفاده كرد؟انواع كفش هاي ايمني چيست؟

منظور از كفش ايمني (كه به آن چكمه هاي ايمني نيز گفته مي شود) تجهيزات محافظت شخصي (PPE) براي محافظت از پا در محل كار است. از آسيب ديدگي پا به دليل لغزندگي سطح ، سقوط زياد يا غلتاندن اجسام ، لبه هاي تيز سوراخ كردن ،ماشين آلات دوار ، اجسام داغ ، حلقه هاي طناب تحت تنش ، تكه تكه شدن ، برق ، مواد شيميايي يا حتي آب و هواي بد و غيره جلوگيري مي كند. اداره بهداشت از كارفرمايان مي خواهد اطمينان حاصل كنند كه كارمندان هنگام كار در مناطقي كه خطرات جراحت پا وجود دارد ، از كفش محافظ استفاده مي كنند.

ضرورت استفاده از عينك ايمني چيست؟منظور از عينك ايمني چيست؟ 

 عينك ايمني وسيله محافظتي براي چشم و گاهي اوقات صورت است كه براي كاهش خطر آسيب طراحي شده است. بعنوان مثال از خطرات نياز به محافظت از چشم مي توان به موارد زير اشاره كرد: برخورد با ذرات يا آوار ، نور يا تابش ، انفجار باد ، گرما ، پاشش دريا يا برخورد با برخي از انواع توپ يا جيب استفاده شده در ورزش.

استفاده از دستكش ايمني امري ضروريست؟ در كجاها بايد از دستكش ايمني استفاده كرد؟

دستكش ايمني در هزاران محيط كار در سراسر جهان ، در محيط هاي مختلف مانند نانوايي ها ، بيمارستان ها و سايت هاي ساختماني استفاده مي شود. به زبان ساده ، دستكش ايمني لباس محافظي است كه از دست ، انگشتان ، شست و مچ دست شما در برابر نيروهاي خارجي خاص ، مواد شيميايي ، عناصر و خطرات موجود در محل كار محافظت مي كند.

 

آيا ايمني در زندگي ما مهم است؟  امروزه ايمني در زندگي يكي از ضروري ترين نكاتي است كه بايد رعايت شود همه ي ما ميدونيم كه هميشه پيشگيري بهتر از درمان است. رعايت نكردن ايمني ميتواند عواقب جبران ناپذيري در پي داشته باشد.

ايمني در گاركاه

ايمني در گاركاه به جه معناست؟ آيا رعايت ايمني در كارگاه امري ضروريست؟

درمحيط‌هاي صنعتي به علت وجود ماشين آلات و ابزار فراوان، غالبا كارگران در معرض خطرات گوناگون قرار دارند، با پيشرفت هر روزه تكنولوژي و فن آوري احتمال بروز حوادث در اين محيط ها نيز افزايش پيدا ميكند.ايمني صنعتي علمي‌است كه در پيشگيري از بروز حوادث در محيط كار به ياري انسان مي‌شتابد و همواره در راستاي حفاظت و حراست از نيروي كار و سرمايه گام بر مي‌دارد.

مفهوم اصول ايمني چيست؟

يكي از مهمترين اصول ايمني در كارگاه ساختماني، دانش و آگاهي كارگر و كارفرما است. اين اصل يكي از پركاربردترين و پرتكرارترين استانداردها در صنعت ساختمان‌سازي است. به عبارتي سقوط يكي از شايع‌ترين حوادث رخ داده در اين صنعت است. در اين خصوص كارفرما موظف است كه ارزيابي بهتري از كارگاه ساختماني به عمل آورد و براي حفاظت از كارگران، سيستم‌هاي حفاظت در مقابل سقوط را در ارتفاع 2 تا 3 متري از سطح زمين مستقر كند. در زير به 10 مورد از اصول ايمني اشاره ميكنيم.