آرشیو اردیبهشت ماه 1401

آموزش استفاده از كلاه ايمني

۹ بازديد

تجهیزات ایمنی کار در جاده
در حال حاظر یکی از عوامل پیشرفت کشورها، استاندارد سازی و ایمنی در جاده برای جلوگیری یا کاهش حوادث در راه ها و جاده ها است. باید برای رسیدن به این هدف، جاده ها و راه های فرسوده بازسازی و ترمیم شود.
برای پیشگیری از وقوع خطر در هنگام تعمیر، در جاده ها باید از تجهیزات ایمنی کار استفاده شود.
در ادامه این مقاله، برخی از تجهیزات ترافیکی و قوانین استفاده از ابزارهای راهسازی، برای ایمن کردن جاده ها را معرفی میکنیم.

 

۸ بازديد

روز جهانی آتش نشان
در تقویم جهانی ۴ مه، روز جهانی آتش نشان است. این روز امسال برابر است با 14 اردیبهشت ماه.

۱۴ بازديد

کار در ارتفاع
هر فعالیتی که در ارتفاع بیشتر از 2 متر نسبت به سطح مبدا انجام شود، کار در ارتفاع  محسوب میشود، بدون شک حادثه سازترین و خطرناکترین عملیات در صنعت ساخت، کار در ارتفاع است. 
ایمنی در ارتفاع مهمترین اصل در این کار میباشد، که بدون رعایت ایمنی، خسارات جبران ناپذیری رخ میدهد، آشنایی با اصول ایمنی و تهیه تجهیزات ایمنی برای مشاغلی که در ارتفاعات فعالیت دارند ضروری است.
در ادامه این مقاله، به تعریف خطرات کار در ارتفاع، تجهیزات ایمنی آن و پیشگیری از سقوط میپردازیم.

 

۱۴ بازديد

روز جهانی ایمنی وبهداشت حرفه ای

سازمان بین المللی کار (International Labour Organization) از سال 2003 با هدف پیشگیری از حوادث و بیماری های ناشی از کار، مناسبتی را در روز 28 آوریل  (مصادف با 8 اردیبهشت ماه) با نام روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای برگزار می کند. برگزاری این مراسم یک بخش مهم از استراتژی های جهانی سازمان بین المللی کار برای ارتقای ایمنی و بهداشت حرفه ای در همه محیط های کاری است. که باعث ارتقای آگاهی وهمچنین افزایش امنیت و سلامت در محیط کار می شود.

 

۱۶ بازديد

فرهنگ ترافیک
به شیوه برخورد مردم یک منطقه یا کشور با یکدیگر در محیط حمل و نقل، فرهنگ ترافیکی میگویند، که با توجه به قوانین، آیین نامه های مربوط، طراحی و ساخت معابر، میزان امنیت آن ها را با فرهنگ ترافیکی مرتبط میکند.


در ادامه این مقاله به باید و نبایدهای فرهنگ ترافیکی میپردازیم.