آرشیو تیر ماه 1401

آموزش استفاده از كلاه ايمني

ایمنی در پرواز

افزایش ایمنی در پرواز، یکی از دغدغه های اصلی افرادیست که اغلب در خطوط هوایی تردد می کنند. تا به امروز حدود 100 سال است که از آغاز صنعت حمل و نقل هوایی میگذرد و مسافران بی شماری با هواپیما از طریق خطوط هوایی جا به جا می شوند. در حال حاضر این صنعت جزو امن ترین روش های حمل و نقل در دنیا محسوب می شود.

۸ بازديد

تاریخ مصرف کپسول آتشنشانی

آتش سوزی از جمله حوادثی است که احتمال وقوع آن همواره وجود دارد و انسان از ابتدا در تلاش است تا از بروز این پدیده تلخ جلوگیری نماید.

۷ بازديد

ایمنی کار با کامپیوتر

با پیشرفت تکنولوژی، کامیپوترها جز جدا نشدنی زندگی بشر شده اند.
امروزه، چهدر زمان کاذر و چه هنگام تفریح، افراد ساعات زیادی را پشت سیستم های کامیپوتر سپری میکنند.
 به همین جهت حفظ و رعایت بهداشت کار با کامپیوتر، جهت پیش گیری از بیماری های پوستی، دردهای عضلات ناحیه گردن، مشکلات بینایی و استرس های ناشی از خستگی و فعالیت زیاد کاری، مهم است.

۶ بازديد

دستکش اتش نشانی

در عملیات آتش نشانی، بیشترین خطرات مربوط به ناحیه دست ها و سر می باشد. زیرا تمامی مراحل اطفای حریق به وسیله دست ها صورت می گیرد و دست ها مدام در معرض خطر تماس با آتش و اجسام داغ هستند.

۱۰ بازديد
ضریب شدت حوادث چیست
حوادث محیط کاری ممکن است موجب خسارات مالی و جانی به انسان، محیط زیست و همچنین اتلاف زمان و هزینه شود. به منظور کاهش این حوادث، سیستم مدیریت بهداشت، ایمنى و محیط زیست (HSE) ایجاد گردید. با توجه به اینکه هدف اصلی از بررسی حادثه، پیشگیری می باشد نه یافتن مقصر و مالمت کردن افراد، با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در بررسی حادثه،
۷ بازديد
تجهیزات ایمنی در دوچرخه سواری
تجهیزات به مجموعه امکانات و وسایلی که برای حفظ و مراقبت از اشخاص در برابر حوادث، جلوگیری از صدمات و جراحات ناشی از آن میشود، اطلاق میگردد.
طبق قوانین راهنمایی و رانندگی، دوچرخه، نوعی وسیله نقلیه است و دوچرخه سواران برای افزایش در صد ایمنی خود و دیگری، ملزوم به رعایت قوانین هستند.


مقصود از ایمنی در ساختمان سازی فراهم آوردن مجموعه ای از تسهیلات و امکانات با در نظر گرفتن ضوابط قانونی ‌در ساختمان سازی است، که نه تنها باعث ایجاد امنیت و بهداشت میشود بلکه انگیزه و رغبت در کارگران را میسر میکند. 

کاربرد GIS در آتش نشانی
ایستگاه های آتش نشانی، جزء مراکز مهم در مدیریت بحران و وقوع حوادث ناگوار در شهرها می باشند. همچنین خدمات رسانی به موقع و مطمئن توسط این ایستگاه ها بیش از هر چیز مستلزم مسیریابی سریع و مکان یابی مناسب آن ها می باشد.